search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Didaktisch-diagnostische Potentiale inklusionsorientierten Sachunterrichts. Alternative Zugangsweisen partizipativer Forschung und diagnostischen Handelns von Lehrkräften
Authors
SourceEgger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 27-36. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34)
Document  (729 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6077-2; 978-3-7815-2623-5; 9783781560772; 9783781526235
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Verfasser*innen nutzen in ihrem Beitrag den Ansatz der Design Based Research. Sie versuchen, didaktisch-diagnostische Handlungspotenziale in den Mikroprozessen des inklusionsorientierten Sachunterrichts zu identifizieren und für die Aus- und Weiterbildung von Lehrkräften aufzubereiten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teaching-learning processes have special subject- and development-related potentials and challenges; this is especially true for inclusion-oriented teaching. Conceptually and empirically, approaches of inclusion-oriented didactics are already available very early for Sachunterricht. Nevertheless, didactic-diagnostic action potentials in the micro processes of inclusion-oriented subject teaching have so far neither been precisely identified nor prepared for training and further education. According to the approach of design-based research, the project “Didaktisch-diagnostische Potentiale im inklusionsorientierten Sachunterricht (DiPoSa)” addresses this desideratum through an iterative research process in research-practice-partnerships. (DIPF/Orig.)
is part of:In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication28.03.2024
CitationReh, Anne; Thevißen, Max; Schroeder, René; Miller, Susanne; Blumberg, Eva: Didaktisch-diagnostische Potentiale inklusionsorientierten Sachunterrichts. Alternative Zugangsweisen partizipativer Forschung und diagnostischen Handelns von Lehrkräften - In: Egger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 27-36. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-289923 - DOI: 10.25656/01:28992; 10.35468/6077-03
export files

share content at social platforms