details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-289939
DOI: 10.25656/01:28993; 10.35468/6077-04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-289939
DOI: 10.25656/01:28993; 10.35468/6077-04
Title |
Sachunterricht und Natur, Mensch und Gesellschaft – Internationaler Vergleich der Lehrkräftebildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz |
---|---|
Authors |
Blaseio, Beate ![]() ![]() ![]() |
Source | Egger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 37-50. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34) |
Document | full text (625 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Primarbereich; Grundschulpädagogik; Sachunterricht; Fachdidaktik; Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Vergleichende Forschung; Studieninhalt; Lehramtsstudiengang; Projekt; Internationaler Vergleich; Deutscher Sprachraum; Deutschland; Schweiz; Österreich |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6077-2; 978-3-7815-2623-5; 9783781560772; 9783781526235 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Lehrkräftebildung Sachunterricht im internationalen Vergleich in Deutschland, Österreich und der Schweiz steht im Beitrag im Mittelpunkt. Das vergleichende Forschungsprojekt kommt zu dem Ergebnis, dass es stark unterschiedliche Studienmodelle, Studienzeiten sowie willkürlich erstellte Studieninhalte für den Sachunterricht gibt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article provides an up-to-date overview of the teacher training courses for elementary schools with General Studies (Sachunterricht) in three countries: Germany, Austria and Switzerland. The comparative research project comes to the result, that there are strongly different study models, study times as well as arbitrarily created study contents for General Studies. (DIPF/Orig.) |
is part of: | In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 28.03.2024 |
Citation | Blaseio, Beate; Schmidt-Hönig, Kerstin: Sachunterricht und Natur, Mensch und Gesellschaft – Internationaler Vergleich der Lehrkräftebildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz - In: Egger, Christina [Hrsg.]; Neureiter, Herbert [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: In Alternativen denken. Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 37-50. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 34) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-289939 - DOI: 10.25656/01:28993; 10.35468/6077-04 |