details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-291854
DOI: 10.25656/01:29185
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-291854
DOI: 10.25656/01:29185
Title |
Inclusive education in Africa |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Leonhardt, Annette [Hrsg.] ![]() ![]() |
Source | Weinheim; Basel : Beltz Juventa 2024, 154 S. - (Sonderpädagogische Förderung heute, Beiheft; 6) |
Document | full text (1.028 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Behindertenrecht; Konvention; Inklusion; Behinderung; Schule; Bildungszugang; Sonderpädagogische Förderung; Internationaler Vergleich; Kamerun; Ägypten; Eswatini; Äthiopien; Ghana; Kenia; Malawi; Ruanda; Tansania; Sambia; Afrika |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Special Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-7799-7833-6; 978-3-7799-7832-9; 9783779978336; 9783779978329 |
Language | English |
Year of creation | 2024 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Seit Inkrafttreten der UN-Behindertenrechtskonvention (UN-BRK) haben die meisten Länder der Welt diese ratifiziert und unterzeichnet; darunter auch eine große Zahl afrikanischer Länder. Auf der Basis von Berichten ausgewählter Länder Afrikas werden der jeweilige Stand der Umsetzung und Vorhaben für die nahe Zukunft im jeweiligen Land vorgestellt und erörtert. Dabei werden vielfältige und sehr unterschiedliche Varianten der Umsetzung schulischer Inklusion erkennbar. Sie regen zur fachlichen Auseinandersetzung an und geben zahlreiche Denkimpulse. (DIPF/Orig.) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 03.05.2024 |
Citation | Leonhardt, Annette [Hrsg.]; Teferra Kidanemariam, Tirussew [Hrsg.]: Inclusive education in Africa. Weinheim; Basel : Beltz Juventa 2024, 154 S. - (Sonderpädagogische Förderung heute, Beiheft; 6) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-291854 - DOI: 10.25656/01:29185 |