search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Metadaten für Lernprozesse – Ergebnisse einer internationalen Interviewstudie. Ein Dossier im Rahmen des Innnovationswettbewerbs "INVITE"
Parallel titleMetadata for learning processes – Results of an international interview study
Authors
Creators (corporate)mmb Institut GmbH
SourceBerlin 2024, 23 S.
Document  (570 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH [Hrsg.]
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Dieses Dossier gibt einen Überblick über Metadaten und bestehenden Metadatenstandards im Bereich digitaler Lernprozesse. Basierend auf einer Interviewstudie mit fünf Expertinnen und Experten aus den USA und Großbritannien werden Empfehlungen und Hindernisse bei der Verwendung von Metadaten aus einer internationalen Perspektive beleuchtet. Darüber hinaus zeigt dieses Dossier, welche internationalen Erfahrungen bei der Auswahl und Nutzung von Metadatenstandards gemacht wurden und wie diese Erkenntnisse die Diskussion im deutschsprachigen Diskurs über den Einsatz von Metadaten in der Bildung anregen können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This dossier provides an overview of the current development of learning metadata and existing standards. It shows the efforts and obstacles to introducing those metadata standards from an international perspective based on interviews with five experts in the field. Furthermore, this dossier shows the international experiences in selecting and using metadata standards and how these findings can inspire discussions in the German-speaking discourse regarding the use of metadata in education.
Statistics
Checksums
Date of publication20.03.2024
CitationReichow, Insa; Rashid, Sheikh Faisal; Goertz, Lutz; mmb Institut GmbH: Metadaten für Lernprozesse – Ergebnisse einer internationalen Interviewstudie. Ein Dossier im Rahmen des Innnovationswettbewerbs "INVITE". Berlin 2024, 23 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292059 - DOI: 10.25656/01:29205
export files

share content at social platforms