details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292393
DOI: 10.25656/01:29239; 10.3224/hibifo.v10i1.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292393
DOI: 10.25656/01:29239; 10.3224/hibifo.v10i1.04
Original Title |
Bildung für nachhaltige Entwicklung an "Schulen im Aufbruch". Eine Suche nach neuen Wegen |
---|---|
Parallel title | Education for sustainable development at "Schulen im Aufbruch". Looking for new pathways |
Authors |
Leppin, Sophia;
Goller, Antje ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 48-63 ![]() |
Document | full text (294 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Konsumerziehung; Ernährungserziehung; Gesundheitserziehung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Schule; Nachhaltigkeit; Implementierung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Konsumverhalten, und damit verbundene Ernährungs- Verbraucher- und Gesundheitsbildung, sind wesentliche Elemente einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). Es wurden die Implementierung und Umsetzung einer BNE an Schulen untersucht, die der Initiative „Schule im Aufbruch“ (SiA) angehören, um die dort gewonnenen Erfahrungen für andere Standorte nutzbar zu machen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Consumer behavior and education in nutrition, consumption and health are essential elements of “Education for Sustainable Development” (ESD). The implementation and realisation of ESD at schools which are members of the initiative “Schule im Aufbruch” were examined in order to make the experiences gained there usable for other locations. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.03.2024 |
Citation | Leppin, Sophia; Goller, Antje: Bildung für nachhaltige Entwicklung an "Schulen im Aufbruch". Eine Suche nach neuen Wegen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 48-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292393 - DOI: 10.25656/01:29239; 10.3224/hibifo.v10i1.04 |