search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung an "Schulen im Aufbruch". Eine Suche nach neuen Wegen
Parallel titleEducation for sustainable development at "Schulen im Aufbruch". Looking for new pathways
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 48-63 ZDB
Document  (294 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Konsumverhalten, und damit verbundene Ernährungs- Verbraucher- und Gesundheitsbildung, sind wesentliche Elemente einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). Es wurden die Implementierung und Umsetzung einer BNE an Schulen untersucht, die der Initiative „Schule im Aufbruch“ (SiA) angehören, um die dort gewonnenen Erfahrungen für andere Standorte nutzbar zu machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Consumer behavior and education in nutrition, consumption and health are essential elements of “Education for Sustainable Development” (ESD). The implementation and realisation of ESD at schools which are members of the initiative “Schule im Aufbruch” were examined in order to make the experiences gained there usable for other locations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.03.2024
CitationLeppin, Sophia; Goller, Antje: Bildung für nachhaltige Entwicklung an "Schulen im Aufbruch". Eine Suche nach neuen Wegen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 48-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292393 - DOI: 10.25656/01:29239; 10.3224/hibifo.v10i1.04
export files

share content at social platforms