details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292475
DOI: 10.25656/01:29247; 10.3224/hibifo.v10i2.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292475
DOI: 10.25656/01:29247; 10.3224/hibifo.v10i2.04
| Original Title |
Mitbestimmung durch Projektartige Vorhaben ermöglichen |
|---|---|
| Parallel title | Enabling co-determination through project-type activities |
| Author |
Senn, Corinne |
| Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 65-77 |
| Document | full text (269 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Lernen; Lehr-Lern-System; Mitbestimmung; Projekt; Lernprozess; Selbstständiges Lernen; Selbstständigkeit; Eigenverantwortung; Kompetenzorientierung; Unterricht; Lernaufgabe; Projektmethode |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
| Language | German |
| Year of creation | 2021 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Durch Projektartige Vorhaben können sich Lernende fachlich vertiefen und mehr Eigenverantwortung, Mitbestimmung und Selbstständigkeit im Lernprozess übernehmen und erfahren. Projektartige Vorhaben sind eine Möglichkeit, kompetenzorientierten Unterricht zu gestalten. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | Through project-type activities, learners can deepen their subject knowledge and take over and experience more responsibility, co-determination, and independence in the learning process. Project-type activities are one way of designing competence-orientated teaching. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 27.03.2024 |
| Citation | Senn, Corinne: Mitbestimmung durch Projektartige Vorhaben ermöglichen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 65-77 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292475 - DOI: 10.25656/01:29247; 10.3224/hibifo.v10i2.04 |