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Original Title
Mitbestimmung durch Projektartige Vorhaben ermöglichen
Parallel titleEnabling co-determination through project-type activities
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 65-77 ZDB
Document  (269 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Durch Projektartige Vorhaben können sich Lernende fachlich vertiefen und mehr Eigenverantwortung, Mitbestimmung und Selbstständigkeit im Lernprozess übernehmen und erfahren. Projektartige Vorhaben sind eine Möglichkeit, kompetenzorientierten Unterricht zu gestalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Through project-type activities, learners can deepen their subject knowledge and take over and experience more responsibility, co-determination, and independence in the learning process. Project-type activities are one way of designing competence-orientated teaching. (DIPF/Orig.)
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Date of publication27.03.2024
CitationSenn, Corinne: Mitbestimmung durch Projektartige Vorhaben ermöglichen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 65-77 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292475 - DOI: 10.25656/01:29247; 10.3224/hibifo.v10i2.04
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