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Original Title
Inwieweit gelingt eine digitale Vermittlung von "cooking skills" auf Basis von selbstreguliertem Lernen?
Parallel titleHow successful is the digital teaching of "cooking skills" based on self-regulated learning?
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 78-91 ZDB
Document  (349 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Sommersemester 2020 stellte aufgrund der COVID-19-Pandemie Dozierende und Studierende anwendungsbezogener Seminare im Bereich der „cooking skills“ vor große Herausforderungen. Bewährte Präsenzkonzepte mussten auf Digitallehre umgestaltet werden. Ziel dieses Beitrags ist, beispielhaft ein digitales Konzept aufzuzeigen, durch das sich Studierende auf Basis weitgehend selbstregulierten Lernens Kompetenzen im Kontext von „cooking skills“ aneignen konnten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Due to the COVID-19 pandemic, the summer semester of 2020 poses a huge challenge for lecturers and students of application-related seminars in the field of “cooking skills”. Proven presence concepts had to be redesigned to digital teaching. This article aims to demonstrate a digital concept that allows students to acquire “cooking skills” based on largely self-regulated learning. (DIPF/Orig.)
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Date of publication27.03.2024
CitationHuber, Sonja; Kleiser, Christina: Inwieweit gelingt eine digitale Vermittlung von "cooking skills" auf Basis von selbstreguliertem Lernen? - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 78-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292486 - DOI: 10.25656/01:29248; 10.3224/hibifo.v10i2.05
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