details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292486
DOI: 10.25656/01:29248; 10.3224/hibifo.v10i2.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292486
DOI: 10.25656/01:29248; 10.3224/hibifo.v10i2.05
Original Title |
Inwieweit gelingt eine digitale Vermittlung von "cooking skills" auf Basis von selbstreguliertem Lernen? |
---|---|
Parallel title | How successful is the digital teaching of "cooking skills" based on self-regulated learning? |
Authors |
Huber, Sonja;
Kleiser, Christina ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 78-91 ![]() |
Document | full text (349 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Lernen; Kochen; Digitalisierung; Hochschullehre; Virtuelle Lehre; Online-Kurs; Selbst gesteuertes Lernen; Student; Gesundheitserziehung; COVID-19; Pandemie; Evaluation; Deutschland |
sub-discipline | Media Education Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Sommersemester 2020 stellte aufgrund der COVID-19-Pandemie Dozierende und Studierende anwendungsbezogener Seminare im Bereich der „cooking skills“ vor große Herausforderungen. Bewährte Präsenzkonzepte mussten auf Digitallehre umgestaltet werden. Ziel dieses Beitrags ist, beispielhaft ein digitales Konzept aufzuzeigen, durch das sich Studierende auf Basis weitgehend selbstregulierten Lernens Kompetenzen im Kontext von „cooking skills“ aneignen konnten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Due to the COVID-19 pandemic, the summer semester of 2020 poses a huge challenge for lecturers and students of application-related seminars in the field of “cooking skills”. Proven presence concepts had to be redesigned to digital teaching. This article aims to demonstrate a digital concept that allows students to acquire “cooking skills” based on largely self-regulated learning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.03.2024 |
Citation | Huber, Sonja; Kleiser, Christina: Inwieweit gelingt eine digitale Vermittlung von "cooking skills" auf Basis von selbstreguliertem Lernen? - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 78-91 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292486 - DOI: 10.25656/01:29248; 10.3224/hibifo.v10i2.05 |