search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Service Learning in der Lehramtsausbildung mittels partizipatorischer Konzeptentwicklung im Bereich von Consumer Literacy
Parallel titleService-learning in teacher education through participatory concept development in the field of consumer literacy
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 46-63 ZDB
Document  (4.511 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine geringe Literalität erschwert die gesellschaftliche Teilhabe und Chancengleichheit. Ein erheblicher Anteil der deutschen erwerbstätigen Bevölkerung ist im Alltag mit Lese- und Schreibproblemen konfrontiert. Der vorliegende Beitrag gibt Anregungen zur Sensibilisierung von Studierenden für diese heterogene Zielgruppe und bietet Konzepte und Methoden für einen passgenauen Unterricht, der verbraucher*innenorientierte Themen und Grundbildung integriert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Low literacy levels make social participation and equal opportunities more difficult. A significant proportion of the German working population is confronted with reading and writing problems in everyday life. This article provides suggestions for sensitizing students to this heterogeneous target group and offers concepts and methods for tailored instruction that integrates consumer-oriented topics and basic literacy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationJohannsen, Ulrike; Peuker, Birgit: Service Learning in der Lehramtsausbildung mittels partizipatorischer Konzeptentwicklung im Bereich von Consumer Literacy - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 46-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292625 - DOI: 10.25656/01:29262; 10.3224/hibifo.v10i4.04
export files

share content at social platforms