search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Hochschulische Lehrformate für Primarstufenlehrpersonen in der Ernährungsbildung
Parallel titleUniversity teaching formats for primary school teachers in nutrition education
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 76-86 ZDB
Document  (236 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):An der Pädagogischen Hochschule Tirol wurde die Seminarreihe „Ernährungskompetenz für Volksschullehrer*innen“ evaluiert und der Einsatz des Ernährungsführerscheins als Lehrkonzept für Ernährungsbildung und nachhaltige Gesundheitsförderung von Schulkindern untersucht. Das Forschungsdesign und die Forschungsergebnisse der Leitfadeninterviews sollen in diesem Beitrag vorgestellt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):As part of a master’s thesis at the University of Education Tyrol, the seminar series “Nutritional Competence for Primary School Teachers” was evaluated and the use of the nutrition literacy certificate as a teaching concept for nutrition education was examined. Especially the research design and the research results of the guided interviews will be presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.04.2024
CitationKauschinger, Mirjam Anna; Wild, Birgit: Hochschulische Lehrformate für Primarstufenlehrpersonen in der Ernährungsbildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 4, S. 76-86 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292640 - DOI: 10.25656/01:29264; 10.3224/hibifo.v10i4.06
export files

share content at social platforms