details
Title |
Conrad, Anne / Maier, Alexander / Nebgen, Christoph (Hrsg.): Bildung als Aufklärung. Historisch-anthropologische Perspektiven. Wien, Köln, Weimar: Böhlau 2020 (622 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Oberdorf, Andreas ![]() ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 1 ![]() |
Document | full text (120 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Pädagogik; Bildungsgeschichte; Schule; Lehrerbildung; Geschlecht; Absolutismus; Geschichte <Histor>; Konfession; Universität; Aufklärung <Epoche>; 19. Jahrhundert |
sub-discipline | History of Education Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Conrad, Anne / Maier, Alexander / Nebgen, Christoph (Hrsg.): Bildung als Aufklärung. Historisch-anthropologische Perspektiven. Wien, Köln, Weimar: Böhlau 2020 (622 S.; ISBN 978-3-205-21108-2; 59,99 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.04.2024 |
Citation | Oberdorf, Andreas: Conrad, Anne / Maier, Alexander / Nebgen, Christoph (Hrsg.): Bildung als Aufklärung. Historisch-anthropologische Perspektiven. Wien, Köln, Weimar: Böhlau 2020 (622 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 20 (2021) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-293711 - DOI: 10.25656/01:29371 |