search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mündliche Leistungsrückmeldungen im Unterricht
Parallel titleVerbal feedback behaviour of teachers
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 10 (1982) 1, S. 51-58 ZDB
Document  (384 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Verschiedene Techniken der Leistungsrückmeldung wurden mit einem differenzierten Beobachtungssystem bei 44 Englisch- und Mathematiklehrern erfaßt. Die Untersuchung fand in 5. Klassen in der 2. Hälfte des Schuljahres 1978/79 an Haupt- und Realschulen in Rheinland-Pfalz statt. In den 683 beobachteten Stunden zeigten die Lehrer mehr positive als negative Leistungsrückmeldungen. Englischlehrer gaben signifikant mehr Leistungsrückmeldungen als Mathematiklehrer, während schulartspezifische Einflüsse nur bei zwei Kategorien nachgewiesen werden konnten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Various types of achievement feedback were analysed with a new Observation System in German comprehensive schools. The subjects of the study were 44 teachers of English and Mathemätics (683 observed lessons). There was more positive than negative feedback; further results showed significant differences in the frequency of feedback between teachers of English and teachers of Math, but in general there were no differences between the school systems.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.05.2024
CitationPaetzold, Bettina; Lißmann, Urban: Mündliche Leistungsrückmeldungen im Unterricht - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 1, S. 51-58 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294793 - DOI: 10.25656/01:29479
export files

share content at social platforms