details
Original Title |
Zur Analyse sachbezogener Lernvorgänge im Unterricht |
---|---|
Parallel title | Towards an analysis of subject-matter specific learning sequences |
Author | Raufuß, Dietmar |
Source | Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 2, S. 177-188 ![]() |
Document | full text (603 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lernen; Lernprozess; Prozessanalyse; Unterricht; Sprache; Unterrichtsanalyse; Sachbezug; Analyseverfahren; Messinstrument |
sub-discipline | Empirical Educational Research Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1982 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird zunächst eine theoretische Plattform für die Analyse des Lerngeschehens mit Bezug auf die Inhalte geschaffen, wobei der Sprache im Unterricht das besondere Interesse gilt. Anschließend wird ein Analyseinstrument entwickelt, das dazu dienen soll, diejenigen Merkmale des unterrichtlichen Sprachgeschehens herauszuheben, die auf eine Förderung des Lerngeschehens schließen lassen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Although subject-matter specific learning is a predominant feature of learning situations only a very small number of instruments and approaches to analyse it do exist. In the following article the author discusses problems of subject-matter specific analyses theoretically, he then develops an analytical instrument which pays attention especially to the language of the classroom. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1982 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.05.2024 |
Citation | Raufuß, Dietmar: Zur Analyse sachbezogener Lernvorgänge im Unterricht - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 2, S. 177-188 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294887 - DOI: 10.25656/01:29488 |