search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Analyse sachbezogener Lernvorgänge im Unterricht
Parallel titleTowards an analysis of subject-matter specific learning sequences
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 10 (1982) 2, S. 177-188 ZDB
Document  (603 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird zunächst eine theoretische Plattform für die Analyse des Lerngeschehens mit Bezug auf die Inhalte geschaffen, wobei der Sprache im Unterricht das besondere Interesse gilt. Anschließend wird ein Analyseinstrument entwickelt, das dazu dienen soll, diejenigen Merkmale des unterrichtlichen Sprachgeschehens herauszuheben, die auf eine Förderung des Lerngeschehens schließen lassen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Although subject-matter specific learning is a predominant feature of learning situations only a very small number of instruments and approaches to analyse it do exist. In the following article the author discusses problems of subject-matter specific analyses theoretically, he then develops an analytical instrument which pays attention especially to the language of the classroom.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.05.2024
CitationRaufuß, Dietmar: Zur Analyse sachbezogener Lernvorgänge im Unterricht - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 2, S. 177-188 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294887 - DOI: 10.25656/01:29488
export files

share content at social platforms