details
Original Title |
Zur Bedeutung von Erhebung, Experiment und Evaluation für die Unterrichtswissenschaft |
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Parallel title | To the relevancy of ex-post-facto-research, experimental, and evaluative research for theScience of education |
Author |
Tulodziecki, Gerhard ![]() ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 4, S. 364-377 ![]() |
Document | full text (601 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Untersuchung; Evaluation; Methodologie; Experiment; Unterrichtsforschung; Forschungsmethode; Bedeutung; Methodenforschung |
sub-discipline | General Educational Science Other Thematic Areas |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1982 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag geht der Frage nach, welche Bedeutung verschiedene empirische Forschungsverfahren für die Unterrichtswissenschaft haben. Zunächst wird die manchmal behauptete vorrangige Stellung experimenteller Forschung problematisiert. In diesem Zusammenhang wird u.a. auf die Bedeutung der Erhebung für das Finden und Prüfen von deskriptiven Aussagen und Hypothesen hingewiesen. Abschließend wird die besondere Bedeutung empirisch-evaluativer Forschung für die Unterrichtswissenschaft aufgezeigt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article discusses the relevancy of different empirical methods of research for the Science of education. The dominant position of experimental research is subject to a detailed critical analysis. Connected with this the relevancy of ex-post-facto-research for finding and proving descriptive assertions and hypotheses is mentioned. Finally the importance of evaluative research for the Science of education is stressed. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1982 |
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Date of publication | 04.05.2024 |
Citation | Tulodziecki, Gerhard: Zur Bedeutung von Erhebung, Experiment und Evaluation für die Unterrichtswissenschaft - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 4, S. 364-377 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295007 - DOI: 10.25656/01:29500 |