details
Original Title |
Die Beobachtung kognitiver Interaktion im Unterricht (KIU): Ein Kategoriensystem |
---|---|
Parallel title | An Instrument for observing cognitive teacber-pupil-interaction |
Author |
Hepke, Michael ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 11 (1983) 3, S. 308-317 ![]() |
Document | full text (444 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schüler-Lehrer-Beziehung; Interaktion; Erkenntnis; Lernprozess; Unterricht; Beobachtung; Beobachtungsmethode; Unterrichtsbeobachtung; Pädagogische Psychologie |
sub-discipline | Empirical Educational Research Other Thematic Areas |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1983 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Neuere Untersuchungen des kognitiven Lernens heben die Bedeutung der hierarchischen kognitiven Strukturiertheit des Lernmaterials für den Lernerfolg hervor. Das hier vorgestellte Beobachtungsinstrument mißt die kognitive Struktur der Lehrer-Schüler-Interaktion. Hinweise zur Beobachtungsdurchführung und -auswertung, zum Beobachtertraining und zur Gültigkeit werden gegeben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Recent investigations call special attention to the hierarchical cognitive structures of learning material. The category System presented here registers the structure of cognitive teacher-pupil-interaction. Hints for the Observation process, data comprehension, observer-training, and the validity of the Instrument are given. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1983 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.05.2024 |
Citation | Hepke, Michael: Die Beobachtung kognitiver Interaktion im Unterricht (KIU): Ein Kategoriensystem - In: Unterrichtswissenschaft 11 (1983) 3, S. 308-317 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295233 - DOI: 10.25656/01:29523 |