search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Beobachtung kognitiver Interaktion im Unterricht (KIU): Ein Kategoriensystem
Parallel titleAn Instrument for observing cognitive teacber-pupil-interaction
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 11 (1983) 3, S. 308-317 ZDB
Document  (444 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neuere Untersuchungen des kognitiven Lernens heben die Bedeutung der hierarchischen kognitiven Strukturiertheit des Lernmaterials für den Lernerfolg hervor. Das hier vorgestellte Beobachtungsinstrument mißt die kognitive Struktur der Lehrer-Schüler-Interaktion. Hinweise zur Beobachtungsdurchführung und -auswertung, zum Beobachtertraining und zur Gültigkeit werden gegeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Recent investigations call special attention to the hierarchical cognitive structures of learning material. The category System presented here registers the structure of cognitive teacher-pupil-interaction. Hints for the Observation process, data comprehension, observer-training, and the validity of the Instrument are given.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.05.2024
CitationHepke, Michael: Die Beobachtung kognitiver Interaktion im Unterricht (KIU): Ein Kategoriensystem - In: Unterrichtswissenschaft 11 (1983) 3, S. 308-317 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295233 - DOI: 10.25656/01:29523
export files

share content at social platforms