search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Anmerkungen zur Rolle der Aufgaben in Didaktik, Unterricht und Unterrichtsforschung
Parallel titleThe importance of tasks in schoolpractice and educational research
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 102-115 ZDB
Document  (624 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der in das Thema des Heftes einführende Artikel versucht drei Fragen zu beantworten: 1. Welche Rolle spielen Aufgaben in der Literatur zur Unterrichtsvorbereitung, insbesondere welche Handlungsempfehlungen gibt diese Literatur den Lehrern? 2. Wie bereiten Lehrer Aufgaben vor und wie gehen sie mit ihnen im Unterricht um? Und 3. Welchen Stellenwert nehmen Aufgaben in der jüngeren Lehr-Lern-Forschung ein? Die Antworten zeigen, daß „Aufgaben“ in der Unterrichtspraxis ein kaum zu überschätzendes Gewicht einnehmen, daß sie in der Literatur jedoch relativ wenig beachtet werden.
Abstract (English):The article introducing the subject of this number tries to answer three questions: 1. Of what importance are tasks in literature dealing with preparing lessons? 2. How do teachers prepare tasks and how do they use them in lessons? 3. To what extent have tasks been discussed in recent literature of research on teaching? The results show that tasks play a leading part in school practice. Nevertheless they have been taken little notice of in literature.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.06.2024
CitationKrumm, Volker: Anmerkungen zur Rolle der Aufgaben in Didaktik, Unterricht und Unterrichtsforschung - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 102-115 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295663 - DOI: 10.25656/01:29566
export files

share content at social platforms