details
Original Title |
Der Einsatz praxisorientierter Verfahren in der Lehrerausbildung an den Hochschulen der Bundesrepublik Deutschland |
---|---|
Parallel title | The use of practice-oriented methods in teacher training |
Author |
Brunner, Reinhard ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 169-181 ![]() |
Document | full text (524 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Praxisbezug; Studieninhalt; Lehramtsstudiengang; Unterrichtsmitschau; Gruppendynamik; Microteaching; Training; Praxis; Interview; Deutschland-BRD |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1985 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel faßt die wichtigsten Ergebnisse einer Befragung über Art und Umfang des Einsatzes praxisorientierter Verfahren in der Lehrerbildung an den Hochschulen der Bundesrepublik Deutschland zusammen. Berücksichtigt wird dabei der Einsatz der Verfahren Microteaching, Unterrichtsmitschau und gruppendynamisches Training im Zeitraum von 1979-1981. Die Veränderung des Einsatzes dieser Verfahren in den letzten 10 Jahren wird kurz diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article presents a summary of the most important results of an inquiry into nature and extent of practise-oriented methods used in teacher training courses at the universities of the Federal Republic of Germany. It refers to the methods microteaching, Untenrichtsmitschau and group dynamics in the years between 1979 and 1981. The change in the use ot them within the last 10 years is discussed in brief. |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1985 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.06.2024 |
Citation | Brunner, Reinhard: Der Einsatz praxisorientierter Verfahren in der Lehrerausbildung an den Hochschulen der Bundesrepublik Deutschland - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 169-181 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295717 - DOI: 10.25656/01:29571 |