search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der Bonner Lehrerbewertungsbogen (BLBB). Ein Fragebogen zur Beurteilung von Lehrer durch Schüler
Parallel titleA questionnaire for teacher evaluation by pupils
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 14 (1986) 4, S. 402-415 ZDB
Document  (915 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird ein Instrument zur Erfassung des Lehrerverhaltens durch Schüler vorgestellt. Es enthält 36 Items mit den Dimensionen: - emotionale Einschätzung - Unterrichts-Effektivität - Anforderungsniveau. Das Verfahren eignet sich zur Messung des Klassenklimas in empirischen Untersuchungen, aber auch zur Selbstdiagnose von Lehrern, die ihren Unterricht verbessern möchten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article an instrument for the evaluation of teaching profiles with the help of students is presented. It contains 36 items, which fall into three categories: - emotional climate in the classroom - instructional effeciency - standards of the teacher. The questionnaire can be employed for measuring classroom climate in empirical studies as well as providing teachers with an instrument of self-analysis. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.07.2025
CitationSteltmann, Klaus: Der Bonner Lehrerbewertungsbogen (BLBB). Ein Fragebogen zur Beurteilung von Lehrer durch Schüler - In: Unterrichtswissenschaft 14 (1986) 4, S. 402-415 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296127 - DOI: 10.25656/01:29612
export files

share content at social platforms