details
Original Title |
Der Bonner Lehrerbewertungsbogen (BLBB). Ein Fragebogen zur Beurteilung von Lehrer durch Schüler |
---|---|
Parallel title | A questionnaire for teacher evaluation by pupils |
Author |
Steltmann, Klaus ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 14 (1986) 4, S. 402-415 ![]() |
Document | full text (915 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrer; Lehrerverhalten; Schüler; Bewertung; Fremdbeurteilung; Selbstbeurteilung; Messung; Klassenklima; Bewertungsbogen; Fragebogen; Empirische Forschung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1986 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird ein Instrument zur Erfassung des Lehrerverhaltens durch Schüler vorgestellt. Es enthält 36 Items mit den Dimensionen: - emotionale Einschätzung - Unterrichts-Effektivität - Anforderungsniveau. Das Verfahren eignet sich zur Messung des Klassenklimas in empirischen Untersuchungen, aber auch zur Selbstdiagnose von Lehrern, die ihren Unterricht verbessern möchten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article an instrument for the evaluation of teaching profiles with the help of students is presented. It contains 36 items, which fall into three categories: - emotional climate in the classroom - instructional effeciency - standards of the teacher. The questionnaire can be employed for measuring classroom climate in empirical studies as well as providing teachers with an instrument of self-analysis. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1986 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.07.2025 |
Citation | Steltmann, Klaus: Der Bonner Lehrerbewertungsbogen (BLBB). Ein Fragebogen zur Beurteilung von Lehrer durch Schüler - In: Unterrichtswissenschaft 14 (1986) 4, S. 402-415 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296127 - DOI: 10.25656/01:29612 |