search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Unterrichtsevaluation in der klinisch-psychologischen Universitätsausbildung
Parallel titleEvaluation universitary education of future therapists
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 17 (1989) 1, S. 13-24 ZDB
Document  (648 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Artikel diskutiert die Grundfragen nach Inhalt und Methode angemessener universitärer Praxisausbildung für angehende Therapeuten. Dabei werden die Grundzüge des traditionellen universitären Unterrichts den in den letzten Jahren entwickelten alternativen Lernmöglichkeiten gegenübergestellt. In der Diskussion um die gesetzliche Anerkennung psychotherapeutischer Tätigkeit durch Diplompsychologen wird die Notwendigkeit von Effektivitätsnachweisen der klinisch-psychologischen Ausbildung deutlich. Die an der Universität Tübingen durchgeführte Evaluationsstudie zeigt eine Möglichkeit universitärer Unterrichtsevaluation. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In Germany the legal status of therapeutic work done by psychologists is still an open question. It is more than obvious in this discussion that signifikant empirical efficiency of psychological education at the university (diploma) is missing. This article asks how to teach psychotherapy and what the effective ingredients of practical trainingfor tomorrow-therapists are. The charakteristics of traditional education at the university are discussed contrary to the alternatives that have been developed during the last years. The described study of evaluation at the University of Tübingen shows one possibility to evaluate universitary curricula. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.06.2025
CitationPregler, Sabine: Unterrichtsevaluation in der klinisch-psychologischen Universitätsausbildung - In: Unterrichtswissenschaft 17 (1989) 1, S. 13-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296385 - DOI: 10.25656/01:29638
export files

share content at social platforms