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Original Title
Arbeiten mit Analphabeten in Volkshochschulen
Parallel titleWorking with illiterates in adult education centres
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 18 (1990) 2, S. 113-124 ZDB
Document  (546 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ausgehend von der Methodendiskussion in der Alphabetisierung werden an zwei Kursen praktische Umsetzungsmöglichkeiten von Methoden verdeutlicht. Dabei werden auftretende Schwierigkeiten und unterschiedliche Gestaltungsmöglichkeiten aufgezeigt. Abschließend wird darauf verwiesen, daß die Alphabetisierungsarbeit in Hinblick auf die Gefahr einer Pseudoalphabetisierung immer in Zusammenhang mit Elementarbildung gesehen werden sollte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This experience report presents three methods concerning the literacy process. They are theoretically described and practically applied in two courses in the adult education centre in Karlsruhe. Finally is to remark that literacy is always to consider in the relation to the acquisition process of basic skills. (DIPF/Orig.)
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Date of publication11.06.2025
CitationTymister, Ulrike: Arbeiten mit Analphabeten in Volkshochschulen - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 2, S. 113-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296723 - DOI: 10.25656/01:29672
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