search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kind und Computer
Parallel titleChild and computer
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 20 (1992) 1, S. 4-11 ZDB
Document  (390 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ausgehend von einer kurzen Beschreibung des aktuellen Diskussionsstandes über soziokulturelle Auswirkungen der Computernutzung im Kindes- und Jugendalter, stellen die Autoren in dieser Einleitung die Bedeutung der kognitiven Dimension des Lernens mit dem Computer im Grundschulalter heraus und bereiten das Verständnis der nachfolgenden Beiträge durch eine Skizzierung von "Logo" vor. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Starting from a short description of the discussion on socio-cultural effects of the computer’s use by children and adolescents, the authors emphasize, in this introduction, the relevance of the cognitive dimension of learning with the Computer in elementary schools. Because of its central role in this context they outline "Logo" in order to facilitate the understanding of the following articles. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.05.2025
CitationEigler, Gunther; Seel, Norbert M.: Kind und Computer - In: Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 1, S. 4-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-297050 - DOI: 10.25656/01:29705
export files

share content at social platforms