search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Von digitalen Lernspielen bis Social Media. Wie Kinder und Jugendliche in non-formalen Bildungskontexten mit, von und über digitale Medien lernen
Parallel titleFrom digital learning games to social media. How children and teenagers can learn with, from, and about digital media in non-formal educational contexts
Author
SourceWilmers, Annika [Hrsg.]; Achenbach, Michaela [Hrsg.]; Keller, Carolin [Hrsg.]: Bildung im digitalen Wandel. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Münster ; New York : Waxmann 2022, S. 31-67. - (Digitalisierung in der Bildung; 3)
Document  (989 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-9622-4; 978-3-8309-4622-9; 9783830996224; 9783830946229
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Im Rahmen dieses Reviews werden 33 Studien beschrieben, die sich auf deutscher und internationaler Ebene mit dem Einsatz digitaler Medien in non-formalen Kontexten zur Förderung von Lernprozessen und Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen beschäftigten. Im Fokus stehen eine professionelle Begleitung beim Einsatz von digitalen Lernspielen, Apps und in der Nutzung von online Plattformen, die Fördermöglichkeiten bestimmter Bildungs- und Kompetenzbereiche und der Schutz vor Risiken in Onlinewelten. Informelle Lernumgebungen, wie die familiären Haushalte, werden dabei explizit ausgeklammert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this review, 33 studies are described that examined the use of digital media in non-formal contexts to promote learning processes and competencies of children and young people at the German and international level. The focus will be on professional support in the use of digital learning games, apps, and online platforms, the opportunities for promoting certain educational and competence areas, and protection against risks in online settings. Informal learning environments, such as family households, are explicitly excluded. (DIPF/Orig.)
is part of:Bildung im digitalen Wandel. Lehren und Lernen mit digitalen Medien
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication29.05.2024
CitationNieding, Iris: Von digitalen Lernspielen bis Social Media. Wie Kinder und Jugendliche in non-formalen Bildungskontexten mit, von und über digitale Medien lernen - In: Wilmers, Annika [Hrsg.]; Achenbach, Michaela [Hrsg.]; Keller, Carolin [Hrsg.]: Bildung im digitalen Wandel. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Münster ; New York : Waxmann 2022, S. 31-67. - (Digitalisierung in der Bildung; 3) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-299741 - DOI: 10.25656/01:29974; 10.31244/9783830996224.02
export files

share content at social platforms