search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Potenzial der Vielfalt im selbst organisierten Lernen nutzen
Parallel titleHarnessing the potential of diversity in self-organised learning
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 49-60 ZDB
Document  (251 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag gibt einen Einblick, wie selbst organisiertes Lernen auf die Verschiedenheit der Schülerinnen und Schüler beim Lernen am Gemeinsamen Gegenstand „Was ist für mich ein guter Kauf?“ eingegangen wird. Der Fokus liegt dabei auf der Selbst- und Fremdsteuerung. Individuelle Erkenntnisse werden in der Gemeinschaft zusammengeführt und zum Gemeinsamen erschlossen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper provides an insight into how self-organised learning addresses students' diversities in learning on the Common Object "What is a good buy for me?". The focus is on selfdirected and peer-directed learning. Individually acquired knowledge is brought together in the community and made accessible to the general public. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.07.2024
CitationHolliger, Susanna Ursula: Das Potenzial der Vielfalt im selbst organisierten Lernen nutzen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 49-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301526 - DOI: 10.25656/01:30152; 10.3224/hibifo.v11i2.04
export files

share content at social platforms