details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301526
DOI: 10.25656/01:30152; 10.3224/hibifo.v11i2.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301526
DOI: 10.25656/01:30152; 10.3224/hibifo.v11i2.04
Original Title |
Das Potenzial der Vielfalt im selbst organisierten Lernen nutzen |
---|---|
Parallel title | Harnessing the potential of diversity in self-organised learning |
Author | Holliger, Susanna Ursula |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 49-60 ![]() |
Document | full text (251 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Vielfalt; Heterogenität; Selbstständiges Lernen; Selbststeuerung; Lernen; Schüler; Konsumerziehung; Kooperation; Sekundarstufe I; Kauf; Unterricht; Haushalts- und Wirtschaftskunde; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der vorliegende Beitrag gibt einen Einblick, wie selbst organisiertes Lernen auf die Verschiedenheit der Schülerinnen und Schüler beim Lernen am Gemeinsamen Gegenstand „Was ist für mich ein guter Kauf?“ eingegangen wird. Der Fokus liegt dabei auf der Selbst- und Fremdsteuerung. Individuelle Erkenntnisse werden in der Gemeinschaft zusammengeführt und zum Gemeinsamen erschlossen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper provides an insight into how self-organised learning addresses students' diversities in learning on the Common Object "What is a good buy for me?". The focus is on selfdirected and peer-directed learning. Individually acquired knowledge is brought together in the community and made accessible to the general public. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2024 |
Citation | Holliger, Susanna Ursula: Das Potenzial der Vielfalt im selbst organisierten Lernen nutzen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 49-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301526 - DOI: 10.25656/01:30152; 10.3224/hibifo.v11i2.04 |