search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Dimensionen der Prozessqualität von Fortbildungsveranstaltungen für Lehrkräfte
Parallel titleProcess quality dimensions of teacher professional development events
Authors
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 2, S. 212-224 ZDB
Document  (320 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Fortbildungen sind wichtige Ressourcen zur Professionalisierung von Lehrkräften. Die Forschung in diesem Bereich konzentriert sich bisher stark auf die Bestimmung verschiedener Merkmale wirksamer Fortbildungen, jedoch ohne sich dabei spezifischer auf die Qualität von Lehr-Lern-Prozessen zu fokussieren. Der vorliegende Beitrag beschreibt Dimensionen der Prozessqualität von Fortbildungsveranstaltungen für Lehrkräfte, die aus verschiedenen Bereichen des Bildungssystems abgeleitet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Professional development is an important resource for teacher professionalization. Research in this field has so far strongly focused on identifying various characteristics of effective professional development programs, however, without specifically focusing on the quality of teaching-learning processes in a single professional development event. This article presents several dimensions for the process quality based on different fields of the educational system. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.07.2024
CitationRzejak, Daniela; Gröschner, Alexander; Lipowsky, Frank; Richter, Dirk; Calcagni, Elisa: Dimensionen der Prozessqualität von Fortbildungsveranstaltungen für Lehrkräfte - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 2, S. 212-224 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-302089 - DOI: 10.25656/01:30208; 10.31244/dds.2024.02.10
export files

share content at social platforms