details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308289
DOI: 10.25656/01:30828; 10.35468/6110-06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308289
DOI: 10.25656/01:30828; 10.35468/6110-06
| Title |
"Es war eine positive Aufbruchsstimmung, allenthalben eine große Empathie zwischen Jung und Alt" |
|---|---|
| Other contributors (e.g. editor) | Spilgies, Gerhard [interviewte Person] |
| Source | Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 123-134. - (Impuls Laborschule; 14) |
| Document | full text (1.123 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Laborschule; Versuchsschule; Sonderpädagogik; Schule; Vielfalt; Inklusion; Heterogenität; Reform; Schulgeschichte; Schulalltag; Integrative Schule; Erfahrung; Lehrer; 20. Jahrhundert; Interview; Bielefeld |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7815-6110-6; 978-3-7815-2655-6; 9783781561106; 9783781526556 |
| Language | German |
| Year of creation | 2024 |
| review status | Peer-Reviewed |
| is part of: | Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.08.2024 |
| Citation | Zenke, Christian Timo [Interviewer]: "Es war eine positive Aufbruchsstimmung, allenthalben eine große Empathie zwischen Jung und Alt" - In: Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 123-134. - (Impuls Laborschule; 14) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308289 - DOI: 10.25656/01:30828; 10.35468/6110-06 |