details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308291
DOI: 10.25656/01:30829; 10.35468/6110-07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308291
DOI: 10.25656/01:30829; 10.35468/6110-07
Title |
"Der große Sprung von theoretischen Vorsätzen zu konkreten praktischen Impulsen wurde für uns alle erfahrbar" |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Nykrin, Rudolf [interviewte Person] ![]() ![]() ![]() |
Source | Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 135-145. - (Impuls Laborschule; 14) |
Document | full text (846 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Laborschule; Versuchsschule; Sonderpädagogik; Schule; Vielfalt; Inklusion; Heterogenität; Reform; Schulgeschichte; Schulalltag; Integrative Schule; Erfahrung; Lehrer; 20. Jahrhundert; Interview; Bielefeld |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6110-6; 978-3-7815-2655-6; 9783781561106; 9783781526556 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.08.2024 |
Citation | Zenke, Christian Timo [Interviewer]: "Der große Sprung von theoretischen Vorsätzen zu konkreten praktischen Impulsen wurde für uns alle erfahrbar" - In: Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 135-145. - (Impuls Laborschule; 14) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308291 - DOI: 10.25656/01:30829; 10.35468/6110-07 |