details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308397
DOI: 10.25656/01:30839; 10.35468/6110-17
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308397
DOI: 10.25656/01:30839; 10.35468/6110-17
Title |
"Die Laborschule war ja auch immer hochpolitisiert" |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Biermann, Christine [interviewte Person] ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 335-361. - (Impuls Laborschule; 14) |
Document | full text (1.070 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Laborschule; Versuchsschule; Sonderpädagogik; Schule; Vielfalt; Inklusion; Heterogenität; Reform; Schulgeschichte; Schulalltag; Integrative Schule; Erfahrung; Wissenschaftler; Lehrer; 20. Jahrhundert; Interview; Bielefeld |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6110-6; 978-3-7815-2655-6; 9783781561106; 9783781526556 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 29.08.2024 |
Citation | Devantié, Rainer [Interviewer]; Freke, Nicole [Interviewer]; Zenke, Christian Timo [Interviewer]: "Die Laborschule war ja auch immer hochpolitisiert" - In: Zenke, Christian Timo [Hrsg.]; Devantié, Rainer [Hrsg.]; Freke, Nicole [Hrsg.]: Im Alltag der Reform. Gespräche zu den Gründungs- und Anfangsjahren der Laborschule Bielefeld. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 335-361. - (Impuls Laborschule; 14) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308397 - DOI: 10.25656/01:30839; 10.35468/6110-17 |