details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314420
DOI: 10.25656/01:31442; 10.3224/hibifo.v11i3.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314420
DOI: 10.25656/01:31442; 10.3224/hibifo.v11i3.04
Original Title |
Digitalisierte Arbeitsprozesse im Hotel- und Gastgewerbe konkret. (Digitalisierungs-)Potenziale und Kompetenzanforderungen an Auszubildende |
---|---|
Parallel title | Digitised working processes in hotel industry. Potentials for digitalisation und competency requirements |
Authors |
Meyer, Anja ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 50-65 ![]() |
Document | full text (279 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Digitalisierung; Arbeitsprozess; Hotelgewerbe; Gastronomie; Auszubildender; Hotelfachfrau; Hotelfachmann; Kompetenz |
sub-discipline | Vocational Education and Training Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Digitalisierte Arbeitsprozesse als Lerngegenstand dienen als Ausgangspunkt der für die Aufgabenbewältigung notwendigen Kompetenzen. Am Beispiel der Planung und Durchführung einer Veranstaltung in der Hotellerie sollen Digitalisierungspotenziale aufgedeckt und notwendige Kompetenzen zum Umgang mit diesem Arbeitsprozess herausgearbeitet werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Digitised working processes can serve as a basis for competences that are needed to complete tasks within these processes. Taking the example of planning and realisation of an event in hotel industry, the potential of digitisation shall be pointed out and the necessary competences shall be illustrated. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.09.2024 |
Citation | Meyer, Anja; Kirchhof, Johanna: Digitalisierte Arbeitsprozesse im Hotel- und Gastgewerbe konkret. (Digitalisierungs-)Potenziale und Kompetenzanforderungen an Auszubildende - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 50-65 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314420 - DOI: 10.25656/01:31442; 10.3224/hibifo.v11i3.04 |