search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mathematische Kompetenzen bei Auszubildenden in nahrungsgewerblichen Berufen
Parallel titleMathematical competences of trainees in food related occupations
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 96-110 ZDB
Document  (378 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mathematik bereitet auf zahlreiche Lebensanforderungen vor, auch auf das zukünftige Berufsleben. In der Erstausbildung ist der Unterricht auf einen Ausbildungsberuf ausgerichtet. Der Mathematikunterricht dient der beruflichen und fachlichen Qualifizierung. Der Frage, welche mathematischen Kompetenzen bezogen auf einen Ausbildungsberuf gefördert werden sollten, wird in diesem Beitrag am Beispiel nahrungsgewerblicher Ausbildungsberufe nachgegangen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Mathematics prepares students for numerous life requirements, including future working life. In initial training, education is orientated to a training occupation. Mathematics teaching serves the purpose of vocational and technical qualification. The question of which mathematical competences should be promoted in relation to a training occupation is examined in this article using the example of training occupations in the food industry. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.09.2024
CitationZigalenko, Anna; Kastrup, Julia: Mathematische Kompetenzen bei Auszubildenden in nahrungsgewerblichen Berufen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 96-110 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314458 - DOI: 10.25656/01:31445; 10.3224/hibifo.v11i3.07
export files

share content at social platforms