details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314468
DOI: 10.25656/01:31446; 10.3224/hibifo.v11i3.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314468
DOI: 10.25656/01:31446; 10.3224/hibifo.v11i3.08
Original Title |
Gender Mainstreaming und Genderkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft. Fachdidaktische Anknüpfungspunkte und unterrichtliche Umsetzung |
---|---|
Parallel title | Gender mainstreaming and gender competence in the vocational field of nutrition and home economics. Subject didactic points of reference and classroom implementation |
Author | Haase, Ronja Kim |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 111-125 ![]() |
Document | full text (354 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Gender; Gender Mainstreaming; Kompetenz; Kompetenzerwerb; Ernährung und Hauswirtschaft; Hauswirtschafter; Hauswirtschafterin; Ausbildung; Unterricht; Fachdidaktik |
sub-discipline | Vocational Education and Training Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Für die berufliche Bildung wird Gender Mainstreaming eingefordert. Um es im Rahmen beruflichen Lernens umzusetzen, sollten Schülerinnen und Schüler Genderkompetenz erwerben. In diesem Artikel wird die Relevanz von Genderkompetenz für das Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft am Beispiel des Ausbildungsberufs Hauswirtschafterin/Hauswirtschafter herausgestellt und mit Vorschlägen zur didaktisch-methodischen Umsetzung unterfüttert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Gender mainstreaming is demanded for vocational education. To implement it in the context of professional learning, students should acquire gender competence. In this article the relevance of gender competence for the professional field of nutrition and family and consumer sciences is highlighted by using the example of the occupation of the home economist. It is also supported with suggestions for didactic-methodical implementation. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.09.2024 |
Citation | Haase, Ronja Kim: Gender Mainstreaming und Genderkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft. Fachdidaktische Anknüpfungspunkte und unterrichtliche Umsetzung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 111-125 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314468 - DOI: 10.25656/01:31446; 10.3224/hibifo.v11i3.08 |