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Original Title
Gender Mainstreaming und Genderkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft. Fachdidaktische Anknüpfungspunkte und unterrichtliche Umsetzung
Parallel titleGender mainstreaming and gender competence in the vocational field of nutrition and home economics. Subject didactic points of reference and classroom implementation
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 111-125 ZDB
Document  (354 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für die berufliche Bildung wird Gender Mainstreaming eingefordert. Um es im Rahmen beruflichen Lernens umzusetzen, sollten Schülerinnen und Schüler Genderkompetenz erwerben. In diesem Artikel wird die Relevanz von Genderkompetenz für das Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft am Beispiel des Ausbildungsberufs Hauswirtschafterin/Hauswirtschafter herausgestellt und mit Vorschlägen zur didaktisch-methodischen Umsetzung unterfüttert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Gender mainstreaming is demanded for vocational education. To implement it in the context of professional learning, students should acquire gender competence. In this article the relevance of gender competence for the professional field of nutrition and family and consumer sciences is highlighted by using the example of the occupation of the home economist. It is also supported with suggestions for didactic-methodical implementation. (DIPF/Orig.)
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Date of publication27.09.2024
CitationHaase, Ronja Kim: Gender Mainstreaming und Genderkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft. Fachdidaktische Anknüpfungspunkte und unterrichtliche Umsetzung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 111-125 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314468 - DOI: 10.25656/01:31446; 10.3224/hibifo.v11i3.08
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