search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Wissenschaft als Kern der Ausbildung von Lehrkräften
Author
SourceSchöning, Anke [Hrsg.]; Schwier, Volker [Hrsg.]; Klewin, Gabriele [Hrsg.]; Ukley, Nils [Hrsg.]: Schulpraktische Studienelemente. Ansätze und Positionen zur Professionalisierung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 19-33
Document  (179 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6127-4; 978-3-7815-2671-6; 9783781561274; 9783781526716
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor nimmt eine kritische Position auf Schulpraktische Studienelemente eingenommen. Er skizziert in seinem Beitrag ein Lehramtsstudium mit starkem Fokus auf Wissenschaftlichkeit und den Erwerb von Wissenschaftskompetenz statt auf schulpraktische Bezüge. Als Konsequenz plädiert er dafür, die erste Studienphase als fachwissenschaftliches Studium und nicht primär als Lehramtsstudium zu gestalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Widespread demands for more school-related experience are putting pressure on the scientific nature of teacher training. In contrast to school practice, science practice and science literacy among future teachers receive little attention or recognition. This is in contradiction to the high relevance of science in society, economy, politics and everyday life. To strengthen this focus on academic studies in teacher training, the article argues for a clear break between school and university studies, which – at least in the bachelor’s degree – should be devoted entirely to academic studies and the subject sciences on which the teaching subjects are based. (DIPF/Orig.)
is part of:Schulpraktische Studienelemente. Ansätze und Positionen zur Professionalisierung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication22.11.2024
CitationHedtke, Reinhold: Wissenschaft als Kern der Ausbildung von Lehrkräften - In: Schöning, Anke [Hrsg.]; Schwier, Volker [Hrsg.]; Klewin, Gabriele [Hrsg.]; Ukley, Nils [Hrsg.]: Schulpraktische Studienelemente. Ansätze und Positionen zur Professionalisierung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, S. 19-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-320537 - DOI: 10.25656/01:32053; 10.35468/6127-02
export files

share content at social platforms