details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321084
DOI: 10.25656/01:32108; 10.3224/hibifo.v11i4.01
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321084
DOI: 10.25656/01:32108; 10.3224/hibifo.v11i4.01
Original Title |
Kinder und Jugendliche als Konsumierende. Bewusstseinsbildung in der Primar- und Sekundarstufe im Kontext von Nachhaltigkeit |
---|---|
Parallel title | Children and adolescents as consumers. Raising awareness in primary and secondary schools in the context of sustainability |
Author | Hoheneder, Nina |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 3-15 ![]() |
Document | full text (249 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Konsument; Konsumerziehung; Kind; Jugendlicher; Primarbereich; Sekundarbereich; Nachhaltige Entwicklung; Nachhaltigkeit; Kompetenz; Schüler |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Lernbereich Ernährung und Konsum hängt aufgrund der möglichen mehrperspektivischen Betrachtungsweise stark mit dem Nachhaltigkeitsprinzip zusammen. Um zu erreichen, dass Lernende der Sekundarstufe ein Verständnis für damit verbundene komplexe Sachverhalte aufbauen und zu einer nachhaltigen Entwicklung beitragen, ist es wesentlich, dahingehende Bildungs- und Sensibilisierungsprozesse bereits in der Primarstufe zu implementieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The learning area of nutrition and consumption is strongly related to the principle of sustainability due to the possible multi-perspective approach. Achieving learners at the secondary level to build up an understanding of the complex issues involved and contribute to sustainable development it is essential to implement educational and awareness-raising processes already at the primary level. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2024 |
Citation | Hoheneder, Nina: Kinder und Jugendliche als Konsumierende. Bewusstseinsbildung in der Primar- und Sekundarstufe im Kontext von Nachhaltigkeit - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 3-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321084 - DOI: 10.25656/01:32108; 10.3224/hibifo.v11i4.01 |