search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kinder und Jugendliche als Konsumierende. Bewusstseinsbildung in der Primar- und Sekundarstufe im Kontext von Nachhaltigkeit
Parallel titleChildren and adolescents as consumers. Raising awareness in primary and secondary schools in the context of sustainability
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 3-15 ZDB
Document  (249 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Lernbereich Ernährung und Konsum hängt aufgrund der möglichen mehrperspektivischen Betrachtungsweise stark mit dem Nachhaltigkeitsprinzip zusammen. Um zu erreichen, dass Lernende der Sekundarstufe ein Verständnis für damit verbundene komplexe Sachverhalte aufbauen und zu einer nachhaltigen Entwicklung beitragen, ist es wesentlich, dahingehende Bildungs- und Sensibilisierungsprozesse bereits in der Primarstufe zu implementieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The learning area of nutrition and consumption is strongly related to the principle of sustainability due to the possible multi-perspective approach. Achieving learners at the secondary level to build up an understanding of the complex issues involved and contribute to sustainable development it is essential to implement educational and awareness-raising processes already at the primary level. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationHoheneder, Nina: Kinder und Jugendliche als Konsumierende. Bewusstseinsbildung in der Primar- und Sekundarstufe im Kontext von Nachhaltigkeit - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 3-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321084 - DOI: 10.25656/01:32108; 10.3224/hibifo.v11i4.01
export files

share content at social platforms