details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323525
DOI: 10.25656/01:32352; 10.35468/tsf-09-2023
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323525
DOI: 10.25656/01:32352; 10.35468/tsf-09-2023
Title |
Videovignetten - Unterricht professionell wahrnehmen |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Eghtessad, Axel [Hrsg.] ![]() ![]() |
Source | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, 188 S. - (Transfer Forschung - Schule; 9) |
Document | full text (10.376 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Video; Unterrichtsmethode; Hochschuldidaktik; Lehrerbildung; Schulpädagogik; Unterricht; Unterrichtsentwicklung; Schulentwicklung; Lehramt; Medienkompetenz; E-Learning; Fachdidaktik; Lehramtsstudent; Medieneinsatz; Vignette <Methode>; Videoaufzeichnung; Hochschullehre; Fallmethode; Lernumgebung; Wahrnehmung; Professionalisierung; Lehrer |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-7815-6066-6; 978-3-7815-2612-9; 9783781560666; 9783781526129 |
ISSN | 2365-3302; 23653302 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Dieses Heft widmet sich den Chancen und Herausforderungen des Einsatzes von Videovignetten zur Professionellen Unterrichtswahrnehmung (PU). Wie erstellt man theoriegeleitet lernwirksame Videovignetten? Welche Unterstützung benötigen Studierende bei der Arbeit mit Vignetten? Wie können Lernumgebungen gestaltet werden? (DIPF/Orig.) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 31.01.2025 |
Citation | Eghtessad, Axel [Hrsg.]; Goreth, Sebastian [Hrsg.]: Videovignetten - Unterricht professionell wahrnehmen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, 188 S. - (Transfer Forschung - Schule; 9) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-323525 - DOI: 10.25656/01:32352; 10.35468/tsf-09-2023 |