search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Einsatz von ESCO in der digitalen beruflichen Bildung – Erfahrungen und Erkenntnisse aus dem Innovationswettbewerb INVITE. Ein Beitrag von Digitalbegleitung und INVITE-Meta im Rahmen des Innovationswettbewerbs INVITE
Authors
SourceBerlin 2025, 15 S.
has version:Use of ESCO in digital vocational education and training – Insights from the projects of the German funding program "Innovationswettbewerb INVITE". A contribution by INVITE Meta and the Digitalbegleitung (technological monitoring and research) within the framework of the German funding program INVITE
Document  (381 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)INVITE-meta; VDI/VDE-IT; Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz (dfki ai)
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Das Paper befasst sich mit der Nutzung und Adaption des Kompetenzklassifikationssystems „ESCO“ anhand der Erfahrungen mit spezifischen Anwendungsfällen in der beruflichen Bildung. Dafür wurde eine Umfrage unter Förderprojekten des Innovationswettbewerbs INVITE durchgeführt und ausgewertet. Das Paper diskutiert sowohl die von den Projekten berichteten Notwendigkeiten der Anpassung von ESCO als auch Herausforderungen und weitere Entwicklungsmöglichkeiten in diesem Bereich. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper deals with the use and adaptation of the “ESCO” competence classification system based on experience with specific use cases in vocational education and training. To this end, a survey was conducted and evaluated among projects funded in the INVITE innovation competition. The paper discusses both the need to adapt ESCO as reported by the projects and the challenges and further development opportunities in this area. (Authors)
Statistics
Checksums
Date of publication19.02.2025
CitationWilhelm-Weidner, Arno; Vogel-Adham, Elke; Reichow, Insa; Rashid, Sheikh Faisal; Hübsch, Thomas; Hochbauer, Monica: Einsatz von ESCO in der digitalen beruflichen Bildung – Erfahrungen und Erkenntnisse aus dem Innovationswettbewerb INVITE. Ein Beitrag von Digitalbegleitung und INVITE-Meta im Rahmen des Innovationswettbewerbs INVITE. Berlin 2025, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325378 - DOI: 10.25656/01:32537
export files

share content at social platforms