search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Potentiale des Sachunterrichts für das Lernen und Leben in einer post-heteronormativen Gesellschaft
Authors
SourceSchomaker, Claudia [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 71-84. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 35)
Document  (515 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6152-6; 978-3-7815-2692-1; 9783781561526; 9783781526921
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autor*innen diskutieren, in welcher Weise das Fach Sachunterricht aus seinem Bildungsanspruch heraus es Kindern ermöglicht, ein selbstbestimmtes Leben in Bezug auf ihre je individuelle sexuelle Identität zu führen und welche Professionalisierungsaufgaben für Lehrkräfte damit einhergehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Gender and sexual diversity are topics that are only dealt with to a limited extent in the context of general studies lessons (‘Sachunterricht’). Although the subject is often assigned the task of providing initial sex education in schools, these topics are rarely included in classroom practice. Against this background, the article examines, on the basis of empirical data and studies, how the subject ‘Sachunterricht’ can contribute to preparing children for an autonomous and at the same time solidary life in a post-heteronormative society. (DIPF/Orig.)
is part of:Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication03.06.2025
CitationBaar, Robert; Klenk, Florian Cristóbal; Siebach, Martin; Thuswald, Marion: Potentiale des Sachunterrichts für das Lernen und Leben in einer post-heteronormativen Gesellschaft - In: Schomaker, Claudia [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 71-84. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 35) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327526 - DOI: 10.25656/01:32752; 10.35468/6152-06
export files

share content at social platforms