search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern zu Märkten und Preisen im Fach Wirtschaft-Arbeit-Haushalt
Parallel titleStudents' perceptions of markets and prices in the subject of economy-labour-household
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 28-42 ZDB
Document  (351 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag gibt Einblick in die empirische Erhebung und Auswertung von Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe I zu Märkten und Preisen im Fach Wirtschaft–Arbeit–Haushalt. Die Inhalte stammen aus einer Masterarbeit, die im Rahmen des Masterstudiengangs Fachdidaktik Natur, Mensch, Gesellschaft und Nachhaltige Entwicklung an der Pädagogischen Hochschule Luzern verfasst wurde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article provides insight into the empirical survey and evaluation of students’ perceptions of markets and prices in the subject Economy, Work, and Household. The contents are taken from the master’s thesis, which was written in the context of the master’s program of subject didactics Natural and Social Science Education and Sustainable Development at the Lucerne University of Teacher Education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.03.2025
CitationKaeser-Zimmermann, Janine: Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern zu Märkten und Preisen im Fach Wirtschaft-Arbeit-Haushalt - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 28-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327830 - DOI: 10.25656/01:32783; 10.3224/hibifo.v12i1.03
export files

share content at social platforms