search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Nachhaltigkeitsbezogene Kompetenzen für die berufliche Bildung – Ein Strukturmodell für die gastronomischen Berufe
Parallel titleSustainability-related competencies for vocational education and training – a structural model for the gastronomic professions
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 77-92 ZDB
Document  (486 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine stärkere Berücksichtigung von Nachhaltigkeitsaspekten ist ein erklärtes Ziel der Neuordnung der gastronomischen Berufe. Zudem ist Nachhaltigkeit durch die modernisierte Standardberufsbildposition „Umweltschutz und Nachhaltigkeit“ curricular verankert. In diesem Beitrag wird aufgezeigt, wie nachhaltigkeitsbezogene Kompetenzen in der Gastronomie bestimmt werden können. Damit soll eine Orientierung für die Gestaltung von Lehr-Lernprozessen gegeben werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A stronger consideration of sustainability aspects is a declared goal of the reorganization of the gastronomic professions. In addition, sustainability is anchored in the curriculum through the modernised standard occupational profile item “Environmental protection and sustainability”. This article shows how sustainability-related competencies can be determined in gastronomy. This is intended to provide orientation for the design of teaching-learning processes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.03.2025
CitationSteinmeier, Fara: Nachhaltigkeitsbezogene Kompetenzen für die berufliche Bildung – Ein Strukturmodell für die gastronomischen Berufe - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 77-92 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327860 - DOI: 10.25656/01:32786; 10.3224/hibifo.v12i1.06
export files

share content at social platforms