search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Urteilen lernen. Annäherungen an ein Verständnis von Urteilskompetenz in der Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung (EVB)
Parallel titleLearning to judge. Approaches to an understanding of judgement competence for the development of nutrition, health and consumer literacy
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 113-126 ZDB
Document  (375 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Artikel soll einen Beitrag zur Entwicklung eines Urteilskompetenz-Modells für die Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung (EVB) leisten. Erste hermeneutische Analysen zeichnen eine Analogie im Verständnis von Urteilsbildung zum Verständnis des Gegenstandsbereichs als einem mehrdimensionalen. Urteilsfähigkeit soll mehrperspektivisch und multidimensional gedacht werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article aims to make a first contribution to the development of a judgement competence model for nutrition and consumer education. First hermeneutic analyses draw an analogy to the understanding of the field in the conception of the model. Judgement competence should be thought of in a multi-perspective and multi-dimensional way. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.03.2025
CitationWagner-Kerschbaumer, Rebecca; Angele, Claudia: Urteilen lernen. Annäherungen an ein Verständnis von Urteilskompetenz in der Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung (EVB) - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 113-126 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327885 - DOI: 10.25656/01:32788; 10.3224/hibifo.v12i1.08
export files

share content at social platforms