search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ernährungs- und Verbraucherbildung im Sachunterricht. Ein Exkurs zum Begriff "Vielperspektivität"
Parallel titleNutrition and consumer education in 'Sachunterricht'. A digression on the concept of "multi-perspectivity"
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 15-21 ZDB
Document  (347 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ernährungs- und Verbraucher (EVB) wird im Sachunterricht als ein vielperspektivisch zu thematisierender Inhaltsbereich verhandelt. Vielperspektivität kann als eine didaktische Kernkategorie des Sachunterrichts gesehen werden. Dabei bleibt sie in ihrer Begriffsauslegung weitläufig. In diesem Artikel wird sich dem Begriff „Vielperspektivität“ gewidmet – mit Bezügen zur EVB. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Nutrition and consumer education are treated as multi-perspectival content areas in General Education (“Sachunterricht”). Multi-perspectivity can be seen as a dialectical core category of General Studies. Yet it remains broad in its conceptual interpretation. This article is dedicated to the term “multi-perspectivity” – with references to nutrition and consumer education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationAlbers, Stine: Ernährungs- und Verbraucherbildung im Sachunterricht. Ein Exkurs zum Begriff "Vielperspektivität" - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 15-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335266 - DOI: 10.25656/01:33526; 10.3224/hibifo.v12i2.02
export files

share content at social platforms