details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335266
DOI: 10.25656/01:33526; 10.3224/hibifo.v12i2.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335266
DOI: 10.25656/01:33526; 10.3224/hibifo.v12i2.02
Original Title |
Ernährungs- und Verbraucherbildung im Sachunterricht. Ein Exkurs zum Begriff "Vielperspektivität" |
---|---|
Parallel title | Nutrition and consumer education in 'Sachunterricht'. A digression on the concept of "multi-perspectivity" |
Author |
Albers, Stine ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 15-21 ![]() |
Document | full text (347 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Grundschule; Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Sachunterricht; Vielperspektivität |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ernährungs- und Verbraucher (EVB) wird im Sachunterricht als ein vielperspektivisch zu thematisierender Inhaltsbereich verhandelt. Vielperspektivität kann als eine didaktische Kernkategorie des Sachunterrichts gesehen werden. Dabei bleibt sie in ihrer Begriffsauslegung weitläufig. In diesem Artikel wird sich dem Begriff „Vielperspektivität“ gewidmet – mit Bezügen zur EVB. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Nutrition and consumer education are treated as multi-perspectival content areas in General Education (“Sachunterricht”). Multi-perspectivity can be seen as a dialectical core category of General Studies. Yet it remains broad in its conceptual interpretation. This article is dedicated to the term “multi-perspectivity” – with references to nutrition and consumer education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.07.2025 |
Citation | Albers, Stine: Ernährungs- und Verbraucherbildung im Sachunterricht. Ein Exkurs zum Begriff "Vielperspektivität" - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 15-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335266 - DOI: 10.25656/01:33526; 10.3224/hibifo.v12i2.02 |