search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Verbraucherbildung im Sachunterricht aus der Perspektive Ökonomischer Bildung – kompetenzorientierte Auswahl und Gestaltung von Unterrichtsmaterialien
Parallel titleConsumer education in primary school from the perspective of economic education – competence-oriented selection and design of learning materials
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 22-39 ZDB
Document  (976 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Artikel fokussiert den Beitrag ökonomischer Bildung zur Verbraucherbildung im Sachunterricht. Durch unterschiedliche Zugänge (Betrachtung fachdidaktischer Konzepte sowie Bildungsplananalyse) wird verdeutlicht, dass konsumorientierte Fragestellungen Bestandteil des Sachunterrichts sind. Ein Modell zur Beurteilung von Unterrichtsmaterialien für den Sachunterricht schließt den Beitrag. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article focuses on the contribution of economics education to consumer education. Different approaches, namely consideration of didactic concepts and analysis of educational plans clarify that consumption-oriented questions are part of the Sachunterricht in primary school. A model for the assessment of learning materials closes the article. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationBonfig, Anja; Krüger, Jana: Verbraucherbildung im Sachunterricht aus der Perspektive Ökonomischer Bildung – kompetenzorientierte Auswahl und Gestaltung von Unterrichtsmaterialien - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 22-39 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335277 - DOI: 10.25656/01:33527; 10.3224/hibifo.v12i2.03
export files

share content at social platforms