search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Starke Lehrer – starke Schüler" in Brandenburg. Ein Programm zur Stärkung der Demokratiebildung an Schulen
Parallel title"Strong teachers – strong students" in Brandenburg. A program to strengthen democracy education in schools
Authors
SourceDie Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 137-142 ZDB
Document  (689 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Programm „Starke Lehrer – Starke Schüler“ macht Pädagoginnen und Pädagogen fit für einen professionellen Umgang mit diskriminierenden und antidemokratischen Vorfällen im Schulalltag. Der Bericht beschreibt die Entstehung, die Ziele, die Akteure und die Arbeit der Fachstelle in Brandenburg und zieht eine Zwischenbilanz. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The “Strong Teachers – Strong Students” program prepares teachers to deal professionally with discriminatory and antidemocratic incidents in everyday school life. The report describes the origins, aims, participants and work of the specialist unit in Brandenburg and provides an interim assessment. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.07.2025
CitationAngermann, Eric; Dannemann, Udo; Schäfer, Jörg: "Starke Lehrer – starke Schüler" in Brandenburg. Ein Programm zur Stärkung der Demokratiebildung an Schulen - In: Die Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 137-142 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337088 - DOI: 10.25656/01:33708; 10.31244/dds.2025.02.14
export files

share content at social platforms