details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337088
DOI: 10.25656/01:33708; 10.31244/dds.2025.02.14
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337088
DOI: 10.25656/01:33708; 10.31244/dds.2025.02.14
Original Title |
"Starke Lehrer – starke Schüler" in Brandenburg. Ein Programm zur Stärkung der Demokratiebildung an Schulen |
---|---|
Parallel title | "Strong teachers – strong students" in Brandenburg. A program to strengthen democracy education in schools |
Authors |
Angermann, Eric ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 137-142 ![]() |
Document | full text (689 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Demokratische Bildung; Demokratie; Schulentwicklung; Diskriminierung; Handlungskompetenz; Lehrerbildung; Projekt; Brandenburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2025 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Programm „Starke Lehrer – Starke Schüler“ macht Pädagoginnen und Pädagogen fit für einen professionellen Umgang mit diskriminierenden und antidemokratischen Vorfällen im Schulalltag. Der Bericht beschreibt die Entstehung, die Ziele, die Akteure und die Arbeit der Fachstelle in Brandenburg und zieht eine Zwischenbilanz. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The “Strong Teachers – Strong Students” program prepares teachers to deal professionally with discriminatory and antidemocratic incidents in everyday school life. The report describes the origins, aims, participants and work of the specialist unit in Brandenburg and provides an interim assessment. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2025 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.07.2025 |
Citation | Angermann, Eric; Dannemann, Udo; Schäfer, Jörg: "Starke Lehrer – starke Schüler" in Brandenburg. Ein Programm zur Stärkung der Demokratiebildung an Schulen - In: Die Deutsche Schule 117 (2025) 1/2, S. 137-142 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337088 - DOI: 10.25656/01:33708; 10.31244/dds.2025.02.14 |