search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Digitale Mediennutzung von Jugendlichen im Förderschwerpunkt Körperliche und motorische Entwicklung
Authors
SourceZeitschrift für Heilpädagogik 72 (2021) 11, S. 592-603 ZDB
Document  (290 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0513-9066; 05139066
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Ziel dieser Studie ist der Vergleich der Nutzung von Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) durch Schülerinnen und Schüler an Schulen mit dem Förderschwerpunkt Körperliche und motorische Entwicklung sowie durch Schülerinnen und Schüler an Allgemeinen Schulen zu. Dazu wurde eine Querschnittsbefragung mit Förderschülerinnen und Förderschülern (n=78) und Schülerinnen und Schülern an Allgemeinen Schulen (n=296) zu ihrem Zugang zu und ihrer Nutzung von digitalen Medien durchgeführt. Die Ergebnisse zeigen Unterschiede in der Nutzung der beiden Gruppen. Die Förderschülerinnen und Förderschüler waren seltener in Aktivitäten auf sozialen Plattformen involviert als die Schülerschaft an Allgemeinen Schulen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The aim of this study is to investigate the usage of information and communication technologies (ICT) of students in special education schools with a focus on physical disabilities. These results were compared to students in mainstream schools. The method used was a cross-sectional survey among students in special schools for students with physical disabilities (n=78) and mainstream schools (n=296) about their access to and usage of digital media. The results showed that the usage probabilities varied in these groups. In addition, students in physical disability schools were less likely to be engaged in activities on social media platforms than their mainly non-disabled peers. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication19.08.2025
CitationSponholz, Jakob; Boenisch, Jens: Digitale Mediennutzung von Jugendlichen im Förderschwerpunkt Körperliche und motorische Entwicklung - In: Zeitschrift für Heilpädagogik 72 (2021) 11, S. 592-603 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-337482 - DOI: 10.25656/01:33748
export files

share content at social platforms