search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Theorie meets Praxis in der Lehrerbildung – Kommentar
Author
SourceErziehungswissenschaft 22 (2011) 43, S. 107-112 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerbildung; Theorie-Praxis-Beziehung; Bildungspolitik; Bachelor-Studiengang; Master-Studiengang; Qualitätssicherung; Kompetenzerwerb; Lehramtsstudium; Kommentar
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Autorin kommentiert die unter dem Motto „Theorie meets Praxis in der Lehrerbildung“ zusammengestellten Beiträge, [die] über die Herausforderungen und Möglichkeiten der an vielen Universitäten neu geschaffenen Zentren für Lehrerbildung [informieren]. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalErziehungswissenschaft Jahr: 2011
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication11.05.2012
Suggested CitationKunter, Mareike: Theorie meets Praxis in der Lehrerbildung – Kommentar - In: Erziehungswissenschaft 22 (2011) 43, S. 107-112 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-54342
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)