details
Title |
Erziehung ist Anregung zum Lernen |
---|---|
Author | Hartmeyer, Helmuth |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 49-50 |
Document | full text (215 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Kritische Pädagogik; Erziehungsziel; Gesellschaft; Selbstreflexion; Förderung; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Veränderung |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor blickt kritisch auf Ausschnitte der Tagung zurück, die mit dieser Ausgabe der ZEP dokumentiert wird. Zentral ist für ihn die Erkenntnis, dass die Lernfähigkeit des Menschen vor allem durch die Gestaltung von Lernumwelten ermöglicht werden kann und dass es keinen direkten Durchgriff von der Erziehung zur gesellschaftlichen Veränderung geben kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The author focuses critically on some aspects of the conference which is documented in this volume of ZEP. The most important feature for the author is the discovery that a human being's ability to learn is above all made possible by the creation of learning environments and that there exists no direct link between education on the one hand and the change of a society on the other hand. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.02.2013 |
Citation | Hartmeyer, Helmuth: Erziehung ist Anregung zum Lernen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 49-50 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60997 - DOI: 10.25656/01:6099 |