search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
'Interconnectedness versus interdependence'. Reflections in response to David Selby
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 29-34 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Wissen; Fertigkeit; Humanität; Soziale Entwicklung; Entwicklungspädagogik; Lernen; Entwicklungszusammenarbeit; Globales Lernen; Transformation; Weltgesellschaft; Wertorientierung; Globalisierung; Pädagoge
sub-disciplineGeneral Educational Science
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article reacts to the essay of David Selby in the last issue of ZEP (Selby, David: The signature of the whole: radical interconnectedness and its implications for global and environmental education, ZEP 27(2004)4, S. 23-31). Considering the actual challenges the author argues, that a different debate on learning, knowledge and skills, competencies and values of Global Education is necessary. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag ist eine Reaktion auf den Aufsatz von David Selby in der letzten Ausgabe dieser Zeitschrift (Selby, David: The signature of the whole: radical interconnectedness and its implications for global and environmental education, ZEP 27(2004)4, S. 23-31). Der Autor argumentiert, dass es angesichts der aktuellen Herausforderungen zu einer veränderten Debatte um Lernen, Wissen, Fertigkeiten, Kompetenzen und Werte im Globalen Lernen kommen müsse. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2005
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication07.02.2013
Suggested CitationBourn, Douglas: 'Interconnectedness versus interdependence'. Reflections in response to David Selby - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 29-34 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61156
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)