Detailanzeige
| Titel |
Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial |
|---|---|
| Autoren | Ohle, Annika; McElvany, Nele |
| Originalveröffentlichung | Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10 |
| Dokument | Volltext (254 KB) |
| Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
| Schlagwörter (Deutsch) | Lehrer; Pädagogische Diagnostik; Kompetenz; Schülerbeurteilung; Empirische Forschung; Einführung |
| Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 1866-6671; 18666671 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2015 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | “Studies and their results about teachers’ diagnostic accuracy are very heterogeneous. While some papers focus on motivational and self-related learning outcomes, most studies investigate the accuracy of teachers judging students’ performance.” This editorial provides a short introduction of the articles in this journal according to teacher diagnostic competencies. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Journal for educational research online Jahr: 2015 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 04.12.2015 |
| Quellenangabe | Ohle, Annika; McElvany, Nele: Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114875 - DOI: 10.25656/01:11487 |