search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Was die Lehrerbildung vergisst: Kompetenzprofile für erzieherisches Handeln
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 361-378 ZDB
Document
Keywords (German)Lehrerbildung; Pädagogisches Handeln; Erziehung; Kompetenz; Lehrer
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im vorliegenden Artikel wird ausgehend vom Just Community Werterziehungsansatz aufgezeigt, dass zwar in der Lehrerbildung von Erziehung gesprochen wird, aber erzieherische Kompetenzprofile für Unterrichtende von der Entwicklung und der Forschung bisher vernachlässigt worden sind. Deren Notwendigkeit wird aber von der Bildungspolitik und den Lehrpersonen durchaus erkannt. In einem ersten heuristischen Entwurf werden erzieherische Kompetenzprofile für Lehrpersonen formuliert und zur Diskussion gestellt.
Abstract (English):The current article focuses on educational teacher competencies, which have been systematically neglected by developmenters and researchers, but recognized regarding their necessity by teachers themselves and also by educational politicians. In a first heuristically attempt educational competency profiles for teachers are developed and discussed based on the value educational approach of the Just Community Schools.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
Suggested CitationOser, Fritz; Heinzer, Sarah: Was die Lehrerbildung vergisst: Kompetenzprofile für erzieherisches Handeln - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 361-378 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137559
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)