Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-15574
DOI: 10.25656/01:1557
URN: urn:nbn:de:0111-opus-15574
DOI: 10.25656/01:1557
Titel |
Culture and Education |
---|---|
Weitere Beteiligte | Wulf, Christoph [Hrsg.]; Qvarsell, Brigitta [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Münster; New York; München; Berlin : Waxmann 2003, 238 S. - (European Studies in Education; 16) |
Dokument | Volltext (12.178 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Fremdeinschätzung; Ethische Erziehung; Kultur; Stereotyp; Schüler; Bildungsforschung; Schweden; Kulturbegriff; Gesellschaft; Religion; Ritual; Autorität; Moral; Familie; Erziehung; Schulleben; Kulturdifferenz; Symbol; Individuum; Gemeinschaft; Telekommunikation; Nonverbale Kommunikation; Identität; Kulturelle Identität; Deutschland; Internationaler Vergleich |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 3-8309-1227-7; 3830912277 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2003 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | "This book is the result of a German-Swedish collaboration and is a first attempt to present some of the connections between culture and education on the basis of a range of examples. The subject is dealt with by the different authors in accordance with their respectively diverse traditions of research. With regard to methodology a variety of different approaches are represented. They reach from the more traditionally philosophical and historical approaches to ethnographic procedures which are particularly well suited to relate anthropological and educational perspectives. The first part of the book deals with the central problem of conceptualising the connections between culture and education. The second part concerns the use of ethnographic methods to investigate important fields in education and the development of innovative approaches to educational action." Some of the contributions are documented separately. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 15.09.2008 |
Quellenangabe | Wulf, Christoph [Hrsg.]; Qvarsell, Brigitta [Hrsg.]: Culture and Education. Münster; New York; München; Berlin : Waxmann 2003, 238 S. - (European Studies in Education; 16) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-15574 - DOI: 10.25656/01:1557 |