search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der entwicklungspädagogische Ansatz in der Lehrerbildung
Parallel titleThe developmental pedagogical approach in teacher education
Authors
SourceLehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 2, S. 346-360 ZDB
Document  (372 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1867-2779; 18672779
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag stellt den anthropologischen Ansatz von Heinricht Roth in der Vordergrund. Mit dem Hintergrund des Rothschen entwicklungspädagogischen Ansatzes wird der Frage nachgegangen, welche Entwicklungen innerhalb des Lehramtstudiums und des Referendariats angenommen werden können. Diese Annahmen werden an einem Datensatz überprüft. Es zeigt sich, dass die theoretischen Annahmen bestätigt werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article overtakes the anthropological position of Roth. Based on the developmental education of Roth the question arises, which hypothetic developments students within their teacher education show. The assumption could be proofed on the basis of a data set. It can be shown that the data fit the theoretical assumptions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.09.2018
CitationFrey, Andreas; Jäger, Reinhold S.: Der entwicklungspädagogische Ansatz in der Lehrerbildung - In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 2, S. 346-360 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158538 - DOI: 10.25656/01:15853
export files

share content at social platforms