search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Hans-Christoph Koller / Roland Reichenbach / Norbert Ricken (Hrsg.): Philosophie des Lehrens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (179 S.) [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 ZDB
Document  (168 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildungsphilosophie; Forschung; Persönlichkeit; Transfer; Lehrer; Lernen; Lehren; Unterrichtstheorie; Eigentum; Geist; Hochschullehre; Hochschulunterricht; Theorie; Wirkung; Augustinus, Aurelius; Wagenschein, Martin; Wittgenstein, Ludwig
sub-disciplinePhilosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Hans-Christoph Koller / Roland Reichenbach / Norbert Ricken (Hrsg.): Philosophie des Lehrens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (179 S.; ISBN 978-3-506-77587-0; 25,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.05.2019
CitationKremen, Nikolaus: Hans-Christoph Koller / Roland Reichenbach / Norbert Ricken (Hrsg.): Philosophie des Lehrens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (179 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167343 - DOI: 10.25656/01:16734
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)