search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Alfred Schäfer / Christiane Thompson (Hrsg.): Leistung. Reihe: Pädagogik – Perspektiven. Paderborn: Schöningh 2015 (184 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildung; Erziehung; Historische Pädagogik; Pädagogik; Ideologie; Belohnung; Bildungsgeschichte; Bildungschance; Gesellschaft; Leistungsdruck; Selbstbestimmung; Bildungssystem; Bildungsreform; Verschulung; Schule; Schulsystem; Leistungsbeurteilung; Ethik; Gerechtigkeit; Macht; Sozialstruktur; Staat; Marktorientierung; Anerkennung; Anreiz; Aufsatzsammlung; Auslese; Leistung; Selbstverständnis
sub-disciplineHistory of Education
General Educational Science
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Alfred Schäfer / Christiane Thompson (Hrsg.): Leistung. Reihe: Pädagogik – Perspektiven. Paderborn: Schöningh 2015 (184 S.; ISBN 978-3-506-77598-6; 24,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.05.2019
Suggested CitationGeldner, Jens: Alfred Schäfer / Christiane Thompson (Hrsg.): Leistung. Reihe: Pädagogik – Perspektiven. Paderborn: Schöningh 2015 (184 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171261 - DOI: 10.25656/01:17126
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)